Skip to content

FEMININIZAREA LUCRARII/PREOTIEI – Un Punct de Rascruce in Marea Britanie

Decembrie 4, 2007
church.jpg
 

Conform sondajului facut in Marea Britanie, Biserica Anglicana,

in ultimii ani a ordinat mai multe femei decat barbati.

Anul trecut, de exemplu, Biserica a raportat un total de 423 de

ordinari dintre care, 213 femei  si 210 barbati.

Aceasta crestere din punct de vedere statistic poate parea

nesemnificativa – faptul ca  femeile ordinate in functia

de preot depasesc numarul barbatilor, iar acest fenomen

este doar inceputul.

De fapt, The Sunday Telegraph [London] a relatat

cu cateva luni in urma, ca in anul 2025, se va pune un egal

intre numarul femeilor ce vor sluji ca si preot si

cel al barbatilor. E posibil ca acest lucru sa se intample chiar

mai devreme.

 

Biserica Anglicana a permis ordinarea femeilor in

urma cu cincisprezece ani. De atunci, numarul

cucoanelor ce se pregatesc sa intre in sluba preotiei

a crescut in mod constant iar numarul barbatilor care

au intrat in slujire a scazut vazand cu ochii.

Feminizarea crestinismului liberal creste din ce in

ce mai mult in fiecare an. In Statele Unite, numarul

femeilor inrolate in programul de masterat in teologie

(Master of Divinity) reprezinta aproape o treime din numarul total

al cursantilor. In aceeasi situatie se afla si Biserica

Protestanta, poate chiar mai grava decat cea a

Bisericii Anglicane. In multe seminarii liberale, femeile

depasesc cu mult numarul barbatilor care vor sa studieze.

De prin anul 1992, aceasta decizie de a ordina femeile in

functia de preot a zguduit Biserica Anglicana.

Dupa cum relateaza cei de la The Telegraph [London]:

Sustinatorii ideii ca femeile sa slujeasca in functia de preot

au prezis ca biserica va fi transformata si bancile din

biserica vor fi pline.

Iar oponenti acestei idei au fost ocupati cu altele:

“Inundata de modernism, liberalism si feminism,

Biserica Anglicana este in momentul de fata doar

un cadavru intrat in putrefactie, se plange Rev Francis Bown.

In cursul urmatoarelor saptamani, peste 400 preoti

au parasit biserica. Multi dintre ei s-au refugiat in

Romano- Catolicism, unde li s-au alaturat alti  enoriasi

cu vaza precum Ann Widdecombe si John Gummer.

Altii, au profitat de o fereastra de interpretatre care

le-a permis sa excluda femeile din pastorat.  Deasemenea,

intr-o motiune care acum este dezbatuta, legea bisericii a

interzis femeilor sa devina episcopi. Acestea sunt inca rani

deschise.

Acum, decizia de a permite femeilor sa slujeasca si

ca episcopi pare a fi inevitabila. Odata ce femeia slujeste ca preot,

slujirea ca si episcop cu siguranta va veni de la sine. Oricum,

decizia de a permite femeilor sa  exercite functia de

episcop va pune Biserica Anglicana intr-un conflict cu bisericile

conservatoare ale comunitatii anglicane.

Dupa cum explica Ruth Gledhill de la The Times [London],

„Sinodul se afla acum intr-o continua dezbatere asupra

ordinarii femei in slujba de episcop, o problema de care se

tem unii membri ai sinodului ca ar putea aduce divizare

intre ei, asa cum a fost si in cazul ordinarii homosexualilor,

chiar daca anumite tari precum America si Canada au deja

ordinate femei in functia de episcop.

Feminizarea lucrarii este una dintre cele mai semnificative

orientari ale acestei generatii. Acceptarea femeii in slujba

pastorala elimina secole de convingeri si practici crestine.

Deasemenea duce la o redefinire a bisericii si lucrarii ei.

Indata ce femeile vor incepe sa slujeasca in functia de

lideri ca si pastori, barbatii se vor retrage atat de la amvon

cat si din bancile bisericii. Indepartarea slujitorilor de parte

barbateasca din bisericile liberale este un fenomen ce

merita luat in cosiderare.

Mai mult decat atat, problema ordinarii femeii si

normalizarea homosexualitatii sunt strans legate. Si nu e

un accident ca acele biserici care au imbratisat cu inflacarare

ordinarea femeii acum ori imbratiseaza ordinarea homosexualilor,

ori se gandesc sa o faca.   

Motivul e destul de simplu.  Jocurile de interpretare

care trebuie jucate pentru a se evita invataturile biblice

cu privire la rolul femeilor in biserica (rolurile de predicare

si predare a Cuvantului), sunt aceleasi jocuri care trebuie

jucate ca sa se ocoleasca invataturile clare ale Bibliei cu

privire la homosexualitate.

In alte cuvinte, odata ce suntem satifacuti sa relativizam

textele biblice care limita rolul invatatorului la barbati,

probabil (si aproape sigur) ca vom fi satisfacuti sa

aplicam aceleasi metode la textele care condamna

homosexualitatea.  In ambele cazuri, textele sunt rel

ativizate de ideologii postmoderne.

Viitorul Bisericii Anglicane  pare destul de clar. 

Cum pare viitorul bisericii tale?

Articolul meu, “Biblical Pattern of Church

Leadership Limits Pastorate to Men,” e disponibil aici:

http://www.albertmohler.com/article_read.php?cid=4.

Articolul meu, “Women Preachers, Divorce,

and a Gay Bishop—What is the Link? e disponibil aici: 

http://www.albertmohler.com/commentary_read.php?cdate=2003-08-05.

Anunțuri
11 comentarii leave one →
  1. Bogdan permalink
    Decembrie 5, 2007 7:19 pm

    1Ti 2:11 Femeia să înveţe în tăcere, cu toată supunerea.
    1Ti 2:12 Femeii nu-i dau voie să înveţe pe alţii, nici să se ridice mai pe sus de bărbat, ci să stea în tăcere.
    1Ti 2:13 Căci întîi a fost întocmit Adam, şi apoi Eva.

  2. CiprianS permalink
    Decembrie 5, 2007 9:31 pm

    ei, pe dincolo se lipesc paginile la aceasta epistola, Bogdane! si se sare peste ea, se sare si calul – chiar si cel troian 🙂

  3. Evedyahu permalink
    Decembrie 5, 2007 11:07 pm

    Dupa care se sare si peste paginile care condamna homosexualitatea…E o atitudine fata de Scripturi care are (va avea) un efect de domino…

  4. CiprianS permalink
    Decembrie 6, 2007 5:34 am

    Si dupa cum scria ap.Pavel, se vor sari peste multe

  5. -crin alb permalink
    Decembrie 6, 2007 7:20 am

    rolul femeii este limitat de Cuvant,iar predicarea Cuvantului la fel este limitata clar „la barbati’

    cine vrea decat satana sa inverseze rolurile lasate de la creatie,ale barbatului si ale femeii,
    chiar si in viata sociala”iau alocatia pentru copii,barbatii,care stau acasa si femeia merge la lucru,
    caminul nu mai are caldura mamei,ci pe cea a tatalui,
    autoritatea tatalui dispare incet in familie,unde femeile dirijeaza totul,chiar in familiile crestine,nu mai vorbesc de surori,care fara pic de rusine,se duc in fata,chiar daca se duc sa cante,vor sa si predice ceva,”mandria”
    e chiar impotriva firii,
    dar aici barbatii din adunare si familie au o mare vina,

  6. -crin alb permalink
    Decembrie 6, 2007 7:25 am

    de asta e nevoie ca „conducatorii de culte,biserici,”sa fie oameni curati,ca sa nu fie santajati si folositi la instalarea NOII ORDINI MONDIALE,
    prin aprobarea l3gilor impotriva lui Dumnezeu

    anticristul nu vrea curatirea noastra,nici personala ,nici la nivel de biserica,ca sa si faca bine planurile
    in legatura cu instalarea lui

  7. CiprianS permalink
    Decembrie 6, 2007 1:06 pm

    Adevar graiesti, Crin Alb!
    Societatea Surorilor oscileaza, sau nu intre aceste 2 alternative (de a fi conforme Scripturilor sau de a-si alimenta eul) ?

  8. Decembrie 6, 2010 3:54 pm

    Sunt doua posibile urmari ale acestei schimbari in rolul femeilor. Prima ar fi ca biserica va subrezi si va cadea, cel putin in ochii unui esantion de populatie.
    O alta varianta ar fi ca biserica se adapteaza schimbarilor noului veac, si asta ii va intari pozitia in mediul social.
    Fiecare dintre aceste variante se potriveste cu doua categorii separate de persoane, anume conservatorii si liberalii. Viitorul bisericilor nu e batut in cuie din punctul asta de vedere, in final e doar o chestiune de strategie. Trebuie in schimb sa atrag atentia asupra faptului ca liberalismul castiga teren in prezent, ducand ori la o perspectiva noua asupra religiei, ori la abolirea acesteia (sau la amandoua, pe rand). Flexibilitatea in aria aceasta nu este specifica, poate n-ar fi rea, dar oricum, viitorul va fi unul singur.

    • Lumi permalink
      Aprilie 7, 2012 4:34 pm

      I am a Master of Divinity student preparing for pastoral ministry, here in the States. I remember being called to preach the gospel as a 15 year old. living in communist Romania. As a teenager I spent most of my time witnessing on the streets, in school, and later in a communist prison. Just like you, I am worried about the state of the church and wish to see it revived and active in its mission to the world. I will do everything God empowers me to do, to see this become a reality. I am a woman.

Trackbacks

  1. De ce sunt ordinate femeile, ca pastori, in cultele protestate si neoprotestante? « INTERACŢIUNI
  2. “Feminizarea preoţiei” sau “Ce-i cu Fivi?” (P) | Marius Cruceru

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: