Skip to content

“Noi am avut avorturi…eu am avut avorturi” –o noua voce in dezbaterea despre avort

Ianuarie 10, 2008

fatherfinger_01.jpgO noua voce reiese in dezbaterea despre avort, si aceasta voice este un martor puternic impotriva tragediei de a omori copiii nenascuti.  Aceasta voce este vocea tatilor avorturilor.

“Noi am avut avorturi…eu am avut avorturi,” spune Mark B. Morrow, un consilier crestin care a participat la aranjarea a patru avorturi.  Morrow a tinut o prelegere unui grup de barbati care au devenit activi in lupta importriva avortului prin experienta lor proprie prin care au pierdut proprii lor copii.

Stephanie Simon de la ziarul Los Angeles Times a furnizat un raport despre aceasta noua miscare intr-un articol intitulat “Schimband pronumele avortului,” publicat pe 7 ianuarie, 2008.  Iata introducerea articolului:

Jason Baier vorbeste adeseori despre un baietel pe care el l-a numit Jamie.  Isi imagineaza acest baiat – fiul lui- cu par blond is ochi verzi, bucalat, si un zambet dulce.  Dar niciodata nu va sti cu siguranta daca asa este.  Sora logodnicei lui i-a spus despre avort de abia dupa ce avusese loc.  Baier isi aminteste cum a plans.  Saptamanile si lunile care au urmat au fost negre.  Stie ca a baut mult prea mult.  El si logodnica lui s-au certat pana ce s-au despartit.  “Am urat lumea,” spunea el.” Baier, in varsta de 36 de ani, inca il doreste cu o intensitate care il uimeste chiar pe el pe acel copil care putea sa vina pe lume: “Cum poate sa-mi fie dor de un copil pe care nu l-am imbratisat niciodata?”

Aceasta intrebare ii urmareste pe multi barbati, raporteaza Simon.  Acesti barbati isi ridica vocile impotriva avortului si a Culturii Mortii, si se autonumesc “barbati post-avort.”  Simon explica, “Avortul este descris ca o problema a femeii: corpul ei, alegerea ei, usurarea sau regretul ei.  Dar aceasta noua miscare –politica si personala- sustine ca pronumele “ei” este gresit.

Ideea sindromului “post-avort” a luat amploare in ultimii ani cand femeile care au experimentat avortul au inceput sa vorbeasca despre durerea si traumatismul lor.  La fel cum si ziarul recunoaste, aceste rapoarte despre durerea si necazul post-avort au fost citate in decizia Curtei Supreme a Statelor Unite de a ingadui statul sa interzica avortul “partial-birth.”

Atentia acordata acestor voci de barbati nu este noua, dar ne descopera din nou ca avortul ii afecteaza pe multi, inclusiv pe cei care sunt tatii acestor copii avortati.  Unii din acesti barbati au cerut si au usurat obtinerea avorturilor, iar altii nici nu au stiut despre graviditate pana cand a fost prea tarziu.

Povestea lui Mark Morrow continua:

Morrow,consilierul, descrie regretul care i se strecoara in inima acum la mai mult de un deceniu dupa ce a lasat gravide trei prietene (pe una de doua ori) intr-o succesiune rapida spre sfarsitul anilor 1980.  Toate cele patru sarcini au sfarsit prin avort.  Ani mai tarziu, cand sotia lui i-a spus ca este gravida “mi-am dat seama ca aveam patru copii morti,” a spus Morrow, care este in varsta de 47 de ani si locuieste langa Erie, statul Pennsylvania.  Cu cateva luni in urma a legatura cu o fosta prietena care a avut doua avorturi.  S-au intalnit, s-au rugat, si au cautat pacea.  Dupa ce s-au despartit, ea si-a varsat mania intr-o scrisoare: “In acea zi lunga cand am stat in acea clinica nenorocita, speram ca o sa vi la mine si sa-mi spui, ‘Nu putem face una ca asta,’ dar nu ai venit.”

Uite ce ai facut.”  Aceste cuvinte vin cu un sentiment real de vinovatie si durere.  Aceste voci provoaca interes si printre sustinatorii avortului.  Simon raporteaza:

Cei care sustin avortul privesc aceasta recenta mobilizare circumspect: Daca anecdote de la femei triste pot sa miste Curtea Suprema, ce o sa rezolve marturiile dureroase a unor barbati? “Ei pot sa schimbe decorul intregei dezbateri,” spune Marjorie Signer de la Religious Coalition for Reproductive Choice (Coalitia Religioasa pentru alegerea/dreptul de reproducere), un group interconfesional care sprijineste dreptul la avort.

Noi putem raspunde doar prin a spera ca ea are dreptate.  In timp ce centrul miscarii “pro-life” trebuie sa fie copilul nenascut care merita sa se nasca, trebuie sa ne indreptam atentia si spre efectele avortului asupra femeilor si barbatilor.  Aceasta are potentialul de a atinge mai multe minti si inimi.

O noua voce se aude in dezbatarea despre avort – si este si timpul.

30 comentarii leave one →
  1. Ianuarie 27, 2008 4:20 pm

    Este un clip despre avort pe site-ul de mai sus, pentru cei interesati.

  2. Ianuarie 28, 2008 12:30 am

    Pe care site???

  3. Ilie si Lidia Popa - Bucuresti permalink
    Aprilie 6, 2008 5:43 pm

    Noi suntem o familie cu 6 copii si 6 nepoti. Am trecut ceva vreme de 50 de ani dar Dumnezeu ne-a chemat ca sa consiliem atat persoane singure cat si familii care au trecut prin trauma pierderii de sarcina. Ne-am rugat lui Dumnezeu pentru iertare, vindecare si eliberare de povoara trecutului. Persoanele care au nevoie de un ajutor in acest sens ne pot contacta atat la telefoanele 0744-283.718 (Ilie Popa) sau 0744-252.982 (Lidia Popa) cat si la adresa ilielidia@gmail.com

  4. Aprilie 7, 2008 11:55 am

    Multumim pentru informatii. Dumnezeu sa va binecuvinteze in lucrare. Am lasat comentariul sa fie accesat.

    Sper sa va ajute.

  5. cristina permalink
    Aprilie 10, 2008 1:05 pm

    Asta poate fi o lectie pentru barbati ca sa nu intretina relatii „…” cu o femeie cu care nu este casatorit si asa evita sa lase insarcinate femei care ajung sa faca avort.

  6. Aprilie 10, 2008 2:36 pm

    Amin Cristina.

  7. Mai 24, 2008 12:40 pm

    Cristina, tu ai dreptate, dar ce te faci cu barbatul cu care ai o relatie de 5 ani si care ii spune partenerei ca vrea copii iar cand ea a ramas insarcinata fug mancand pamantul spunand ca vrei sa-l prinzi in capcana ? Si de obicei asa se intampla…

  8. Mai 27, 2008 6:15 pm

    Pai in primul rind eu cred ca pozitia e gresita din prima. Nu conteaza cit de lunga e relatia daca nu este legala, adica casatorie. El vrea copii? Fain. Se casatoresc, dupa aia pot avea copii. Daca pleaca dupa aceea, e pacatul lui, dar cel putin mama nu a facut o crima prin omorind pruncul.

    Daca dupa 2 ani el nu e hotarit s-o faca sotie, nu merita stat in relatie o secunda in plus.

  9. Noiembrie 9, 2008 9:14 am

    Da, asa este, dar din pacate afli ca nu te vrea de sotie abia cand esti insarcinata…Daca pleaca e pacatul lui, da, si tu ce faci, cresti singura copilul, merita sa-ti distrugi viata din cauza unui nenorocit care e destul de las ca sa te paraseasca. Lumea nu vede asa lucrurile, si nu il condamna pe el ca e las si fuge…

  10. Noiembrie 10, 2008 2:02 pm

    Lavinia – in articol e vorba de barbati care vor sa aibe grija de copil, din cata imi amintesc. Cu privire la distrugerea vietii – nu inteleg ce vrei sa spui. Copilul poate fi infiat de mii de oameni care nu pot sa aiba copii, deci nu vad cum viata ta ar fi distrusa.
    Dar chiar daca viata ta ar fi ‘distrusa’, nu cred ca solutia este distrugerea vietii unei fiinte nevinovate. In crestinimul autentic – ‘solutia’ e destul de simpla, femeia nu trebuie sa fie/ramana insarcinata (sa aibe relatii sexuale) inainte de casatorie. Daca a facut-o, e clar ca se invesc o serie de probleme. Aceasta nu e surprinzator, pt ca pacatul INTOTDEAUNA aduce alte probleme.
    Bineinteles – ca in crestinism exista iertare celor ce-si cer iertare de la Dumnezeu. Dar distrugerea unei vieti nevinovate nu este o optiune (desi si astfel de pacat este iertat de bunul Dumnezeu)!

  11. roguefilthypunk permalink
    Noiembrie 13, 2008 2:11 pm

    evedyahu, in legatura cu miile de oameni care nu pot avea copii si asteapta sa infieze unul, tu ai fost recent intr-un orfelinat? eu am fost. sincer, daca as ramane insarcinata as prefera sa fac avort decat sa fac un copil si sa-l chinui in halu asta.

    In spiritul crestinismului autentic de care vorbesti tu au fost oameni arsi pe rug.

  12. Noiembrie 26, 2008 4:52 pm

    Am fost intr-un orfelinat (chiar mai multe) si am ajutat acolo. Acei copii sunt in orfelinat pt ca statul roman (si UE) NU PERMITE ca oamenii din alte tari sa infieze. Tu poate preferi sa avortezi copilul daca traieste in conditii deplorabile, dar intreaba copii de acolo daca ar prefera sa fie morti sau sa fie acolo…Lasa-l pe el sa ia decizia daca sa moara sau nu. Cred ca e mai corect. Intre timp, poate putem sa gasim ‘common ground’ si sa lucram impreuna la imbunatatirea vietii orfanilor din lume. Nu cred ca oameni au fost arsi pe rug in numele crestinismului autentic. Cei arsi pe rug au fost (de obicei) crestinii autentici. Un crestin autentic nu arde pe alticineva pe rug ci iubeste jertfitor.

    Tu nu ai doar 2 optiuni (avort si orfelinat). Ai si optiunea de a da copilul la infiat. Desi pari o tanara inteligenta si sanatoasa, si cred ca ai putea sa ai grija de el tu insuti (?). Nu ar fi usor – dar a iubi (chiar si propriul copil) se pare ca nu e intotdeauna usor.

    P.S. Poate tu ai prefera sa-l avortezi, dar ce ar prefera el sau ea?
    I beg you to CHOOSE LIFE!

  13. aida permalink
    Ianuarie 4, 2011 12:37 pm

    buna!sunt o fata…am ramas insarcinata…nu sunt in tara si aici ma costa o groaza sa fac un avort ca nu am acte…e prima experienta….cum este ???e greu..ce va urma dupa??sunt asa de grave circumstantele??mi-asi fi dorit un copil si eu si sotu dar e prea devreme nu avem o casa..nici o situatie financiara prea buna..de asta stam printre straini sa facem un viitor unui copil….ce ma sfatuiti sa fac….nici nu asi vrea sa il chinui….mie greu…..dar chear nu il pot pastra..Dumnezeu sa ma ierte…acum imi fac programare sa plec acasa ca se apropie 2 luni….mie greu tare greu…am nevoie de un sfat…..sincer nu asi vrea sa ma judece nimeni…..oricarui i sar putea intampla…..voi trece ff greu peste asta…stiu…ne iubim si nu e facut din ura…dar nu am nici o posibilitate..nici nu asi vrea sa il nasc si sa il chinui…raspuns astept de la femeile care sunt in aceeasi situatie ca mine….multumesc!!!sper ca nu va-m plictisit dar simteam nevoie sa ma descarc de piatra asta din suflet……!!!!DOAMNE IARTAMA!!!!

    • Ianuarie 4, 2011 1:52 pm

      Sint mama unei fete care a avut 4 operatii in ultimele 6 luni…Ea si sotul ei si-au dorit atit de mult un copil. Nu-l mai pot avea. In aceeasi situatie sint mii si mii de familii. Ele ar putea sa iti creasca copilul si sa-i dea o educatie aleasa…si sint chiar si adoptii deschise unde aflii ce se intimpla cu copilul tau. Am sa ma interesez astazi de asa ceva…te rog …nu omori darul Lui Dumnezeu pentru voi- daca nu il puteti primii cel putin dati-l altora sa se bucure de el…
      Am sa revin cu noi amanunte…este ora cind trebuie sa merg la munca…
      Doamne tine aceasta fiinta in mina Ta si nu o lasa sa faca un pacat pe care l-ar regreta toata viata…

    • Un pacatos permalink
      Ianuarie 4, 2011 1:52 pm

      Lasa-l la parintele Tanase, Valea Plopului, Prahova. Il ia el.

    • Ianuarie 4, 2011 2:23 pm

      Aida,nu esti prima si nici ultima fata care ai facut aceasta gresala. Adaugand alta gresala, nu o va rezolva pe prima, dimpotriva situatia se va AGRAVA!!!!!!! Iti vorbesc ca si una care am trecut printr-un avort in urma cu 24 de ani si vreau sa-ti spunca nu merita sa-ti incarci constiinta cu viata unui copil, sa suporti toate consecintele fizice, psihice si emotionale care iti garantez ca v-or veni si sa te faci vinovata inaintea lui Dumnezeu de sangele nevinovat al copilului tau. S-ar putea sa fie suingurul tau copil. Cel care ia dat viata copilului tau, va purta de grija si te va ajuta sa cresti acest copil sau sa creasca intr-o familie care nu poate avea copii.
      De 9 ani lucrez cu fete si femei ca si tine si vreau sa te ajut, daca vrei sa-mi scrii adresa mea privata este: relivluci@aol.com
      Iar intrand pa site-ul misiunii noastre: http://www.mercysactionmission.com poti gasi maruria mea personala „Lucia” si inca altele care ma rog Domnului sa-ti fie de folos. Pana atunci te implor pentru Numele lui Dumnezeu nu fa si tu gresala pe care am facut-o eu!!!!!!!!!!

    • Otniel Veres permalink
      Ianuarie 4, 2011 4:18 pm

      Aida

      stiu ca orice cuvinte din partea noastra pot suna acum goale si de lemn.
      nu putem pretinde sa te intelegem prin ce treci, sa simtim ce simti tu (poate doar cei care au trecut pe aici).

      te rog insa sa te gindesti – pentru ca iti afirmi credinta in Dumnezeu – la El, sursa si puterea vietii.
      daca s-a intimplat aceasta, chiar daca a fost „greseala” ta, este viata Lui. si in mod sigur daca pazeste pasarea de pe cer, iti va pazi si copilul si iti va purta de grija.
      daca crezi ca ce ai in pintece este viata de la Dumnezeu nu ii pune capat. Un rau nu repara un alt rau.

      nu incerca sa repari greseala ta, luind viata copilului tau.
      El va merge intr-un loc infinit mai bun, in prezenta lui Dumnezeu care l-a creat, dar s-ar putea ca tu sa ramii aici cu regretele tale.

      din toata inima si fara a pretinde ca simt ce simti tu,
      Otniel

    • Aurelia Gabor permalink
      Ianuarie 4, 2011 6:34 pm

      Draga Aida,
      Sunt o femeie in varsta de 63 de ani si, poate, vei spune : ce ar putea sa imi spuna mie o femeie la o astfel de varsta, care nu mai stie ce inseamna grija de a fi insarcinata sau a creste copii ? Totusi, iti voi spune o poveste scurta, care sper sa iti vorbeasca ceva.

      In anul 1948, intr-un sat de minieri din jud. Hunedoara o femeie tanara, care nu avea nici 19 ani se trezea vaduva si insarcinata in sase luni. Nu avea nici serviciu, nici scoala si, in plus, era si „pocaita”, adica – pentru vremea aceea – o persoana cu putine sanse de a-si reface viata. Dar, avea un „plus” pe care putini din jurul ei il aveau : avea o credinta puternica in Dumnezeu ca El va fi Cel care ii va purta de grija, atat ei, cat si copilului ce il purta in pantece. Si a mers inainte cu aceasta credinta. In luna iulie s-a nascut o fetita careia doar Dumnezeu i-a purtat de grija… Fetita aceea sunt eu, astazi la 63 de ani ! Mama mea a trecut la Domnul in luna oct. a anului trecut, la varsta de 81 de ani, dupa o batranete linistita si fericita, chiar daca viata ei a fost o continua experienta – si nu usoara – cu Dumnezeu. Dar, a murit linistita, fara a fi urmarita de pacatul de a-si fi eliminat singura copilul ce il purta in pantece. Cum mi-a purtat mie Dumnezeu de grija ? Nu am cuvinte sa Ii multumesc indeajuns ! Am facut o facultate, m-am casatorit cu un medic si am avut binecuvantarea ca mama mea sa imi transmita si mie credinta in Dumnezeul care i-a purtat de grija. Poate ca este momentul tau, iubita mea, sa iti intorci fata spre Dumnezeu si sa Ii dai Lui problema ta. Inteleg ca sunteti casatoriti si ca nu aveti probleme serioase de casnicie. Vei fi uimita de bucuria pe care acest copil o va aduce in cuibusorul vostru. Este al vostru si este un dar de la Dumnezeu. Puneti-va amandoi in mana sfanta si binecuvantata a lui Dumnezeu si dati-I Lui grija si problema voastra. In loc sa cheltuiesti banii pentru avort, mai bine strange-i pentru lucrusoare pentru copil. Sunt convinsa ca vei primi mai mult decat te astepti. Iar daca nu, nici un copil nu are nevoie de mai multe lucruri decat „are nevoie”. Nu stiu unde te afli acum, dar oriunde te-ai afla, la ora aceasta, exista servicii sociale care iti vor veni in ajutor cu hainute si alimente pentru copil. Va trebui doar sa gasesti resursele necesare unde sa apelezi. Nu am un blog, dar imi poti scrie pe adresa de EMail aureliagabor@yahoo.com.
      Inca odata, te incurajez sa te bucuri de acest cadou venit direct de la Dumnezeu si sa Il cauti si tu pe El, impreuna cu sotul tau. Vei fi fericita pentru tot restul vietii tale. Nu ca vei fi inundata de bogatii, care, crede-ma, sunt atat de temporare incat nu merita atentie, dar vei avea pacea lui Dumnezeu care nu poate fi egalata cu nimic. Astept sa imi scrii. Love, a ta sora in Domnul, Aurelia Gabor

  14. Ianuarie 4, 2011 1:24 pm

    Va sfatuiesc si va rog sa nu avortati acest copil. Daca mergeti in tara (in Romania) va pot pune in contact cu cineva care va poate ajuta. In Numele lui Dumnezeu va rog sa nu avortati copilul pt ca va putem ajuta!

    Puteti incepe aici: http://www.mercysactionmission.com/index.php

    O sa incerc sa va mai trimit informatii direct prin email!!!
    CR

  15. Ica permalink
    Ianuarie 4, 2011 1:27 pm

    NU AVORTA TE ROG!!!! Ai un numar de telefon unde sa poti fi contactata?! As vrea sa te pun in legatura cu cineva care te poate sfatui/ajuta!!!! TE ROG NU AVORTA!!!
    daca vrei poti sa mi-l trimiti pe adresa de e-mail ica_rata@yahoo.com

  16. Ianuarie 4, 2011 3:09 pm

    vrei sa pleci in Romania?
    sa avortezi?
    drumul+plata acolo va fi mai mult decat oricat de scump este in strainatate.
    nu,nu este nimic complicat,daca nu ai probleme cu inima,alte probleme de sanatate in cateva ore totul este in urma ta.
    dar daca ajungi la sarlatani te poti procopsi cu o hemoragie sau mai rau, sa te „aranjeze” incat sa nu faci copii toata viata.
    nu,nu te judec si nu va judec,desi putin prevedere era buna.
    aveti dreptul sa planuiti fam,ilia asa cum credeti voi,la timpul care il credeti voi,si cu numarul de copii care vi se potriveste ca stare materiala.
    multi dau sfaturi dupa ce au sacii in caruta,au casa,au nepoti,au stare materiala buna si pot fi moralisti pe pielea altuia.
    eu las raspunderea numai voua,care stiti cel mai bine ce vi se potriveste.
    un copil sortit nescolarizarii,lipsei de bunuri elementare si cu un viitor incert nu va va face parinti mai fericiti.
    aduna-te ,gandeste-te bine,pune + si – in balanta si fa cum este mai bine pentru tine, nu pentru societatate,ca nu societatea iti cumpara laptele praf.
    plus ca vad ca nu pomenesti parerea tatalui, sa inteleg ca te lupti singura cu problema ?…

  17. iulia permalink
    Ianuarie 4, 2011 3:56 pm

    am facut si eu avort…de fapt avorturi! DOUA! deci am doi copii pe care nu i-am vazut niciodata… Nu a fost nimeni atunci langa mine sa-mi spuna ca nu e bine si nici sa imi intinda o mana de ajutor. Tu ai in jurul tau( daca vrei sa vezi, si sa cauti) astfel de oameni. Incearca sa lupti pentru viata copilului tau ca si pt a ta proprie. Ceva din tine insuti se va duce odata cu el . Te vei simti rupta, sfasiata, si nimeni nu va putea inlocui acea pierdere. Nici macar sotul tau. Apropo, relatia voastra va avea grozav de suferit din cauza asta. Intre voi va sta incontinuu un copil omorat (… al vostru, conceput din dragoste! ) Peste toate, aparentele, greutati, ve-ti putea trece, asa cum au trecut si parintii vostri cand au hotarat sa va dea viata. Ai grija de cel de care numai tu poti avea….de copilul tau…esti mama lui si nu vei inceta sa mai fii mama daca avortezi! Vei ramanea o mama cu un copil mort…omorat de tine! Primeste mana de ajutor care ti-a fost intinsa mai sus si AI GRIJA!

  18. Ianuarie 5, 2011 4:29 am

    Am pus si la mine pe blog http://asteptandminunile.blogspot.com/2011/01/ma-declar-pro-life.html apelul tau cu rugamintea de a fi ajutata!

    • Ianuarie 5, 2011 5:54 am

      Draga AIDA
      Unde traesti acum?In ce tara esti?Te rog scrie-mi la virginiabrasov@yahoo.com .Vreau sa te ajut SA NU AVORTEZI.Te rog frumos din toata inima scrie-mi un email cu telefonul tau macar si unde esti acum .Am pe CINEVA FOARTE SUS care poate sa te SALVEZE .Nu glumesc .
      Sant mama la 11 copii adulti sanatosi si educati 7 fii si 4 fiice intre 44 si 30 deani -nascuti toti in Romania( incepand de acum 44 de ani deci cand viata nu era asa de usoara in Romania )si la 17 nepoti si asistenta medicala .Locuesc in America si fiul meu Narcis i-si doreste asa de mult un copil si nu poate sa il aiba din pricina sotiei lui care s-a nascut cu niste malformatii la organele genitale interne .A facut operatii foarte grele ,dar degeaba si au incercat si adoptarea la doua fetite dar in Ianuarie mama lor s-a trezit ca le vrea innapoi si e firesc asa ca o mamasa -si vrea copilul. Cu durere in inima trebuie sale innapoieze caci asa afost contractul.
      Daca i-mi scrii vorbim la concret ,dar te rog ingrijeste de pruncul din pantecele tale ca sa fie sanatos si tu sa nu incerci sa i-ti faci ceva rau ca sa poti fi o mama buna!Nu te mai gandi niciodata la AVORT !Eo mareCRIMA venita dela cine URASTE VIATA -DIAVOLUL
      Multumesc de raspuns Te imbratisez si sant alaturi de tine Te rog frumos tine cont si de sfaturile bune date de ceilalti de mai sus !Toti laolalta i-ti vrem binele si ne ridicam glasurile spre cer pentru tine Esti foarte pretiosa in ochii nostri simai ales in ochii lui Dumnezeu !Virginia B

  19. Ianuarie 5, 2011 10:44 am

    @aida Iubita mea Aida. Un bebe nu este o piatra ci poate doar o piatra de incercare, care iti poate aduce multa binecuvantare in viata ta. Si nora mea anul trecut a mai nascut un copilas, un baietel si nici ei nu au casa, servici stabil si totusi, nu s-au gandit sa intrerupa viata daruita de Creator. Daca il iubesti pe Dumnezeu, primeste aceasta noua viata ca pe un dar de la El.El este VIATA.
    Hai curaj, o sa fie bine! Dumnezeu sa-ti binecuvanteze gandurile draga mea.

  20. Ianuarie 6, 2011 5:03 am

    http://www.mercysactionmission.com/
    IATA UN ALT SIDE CARE POATE SA TE AJUTE AIDA…please…sa nu vatami cumva propriul tau copil…

  21. kameluna permalink
    Ianuarie 6, 2011 10:29 am

    NU avorta!! Dumnezeu se îngrijeste de fiecare fiinta in parte si fiecare copil vine pe lume cu bucata lui de paine. Ai sa ramâi uimita de felul în care vor evolua toate lucrurile …Am o sora care a facut un avort acum 20 de ani….NICI ACUM NU S-A VINDECAT SUFLETESTE, iar pacatul savârsit îl considera ca fiind cel mai mare din viata ei.Ai încredere in Dumnezeu si Dumnezeu va lucra pentru voi. Uita-te câtă lume îti este deja alaturi. NU AVORTA!!!

  22. Ianuarie 6, 2011 3:47 pm

    stimate(a)
    trebuia sa pui un anunt ca nu publicam decat contarii care se impotrivesc avortului…
    era fair si ma scutea de munca de a scrie un comentariu ce l-ai sters…
    ramai cu bine

  23. Ianuarie 7, 2011 1:56 pm

    Pentru toti cei care vor sa stie cum pot primi iertare,vindecare si eliberare in urma avortului, va rog in Numele Domnului Isus, nu ramaneti niste victime ale trecutului vostru dureros,nu lasati sa treaca zeci de ani,diavolul tocmai asta vrea sa ne tina legati cu pacatele din trecut. Scrie-ne pe adresa misiunii:(www.mercysactionmission.com ),sau pe adresa {mercymami@aol.com } lucram special cu femeile care se gasesc in criza unei sarcini neplanificate, sau au trecut prin experienta dureroasa a avortului.
    Toate serviciile sunt gratuite si confidentiale, poti ramane anonima.

  24. Ianuarie 13, 2011 10:50 pm

    Liniștea ucigașilor – avortul
    13 ianuarie 2011
    Fără să vreau să enervez pe cineva voi spune clar că o femeie care face avort, un bărbat care este de acord ca soția lui să avorteze sau/și un doctor care execută avortul – toți sunt ucigași.
    Nici nu vreau să pun în discuție faptul că Dumnezeu iartă ucigașii – aceasta ar fi o negare a eficacității jertfei lui Hristos – ci sunt oripilat de superficialitatea cu care se argumentează pro-avort.
    Când am pus prima oară în discuție problema avortului am avut o rafală serioasă de comentarii ucigașe dar lipsite de esență.
    Am arătat într-un articol că Biblia condamnă avortul și altă dată cât de valide sunt argumentele pro-avort – unele dintre ele cu greu pot fi numite medievale.
    Problema poate fi rezolvată destul de ușor dacă răspundem la următoarele două întrebări: [1] o ființă umană posedă o valoare morală intrinsecă? și [2] este fetusul în dezvoltare o ființă umană?
    La prima întrebare majoritatea răspund cu da așa că nu voi mai argumenta. La a doua întrebare unii spun un răspicat „nu” pentru că altfel avortul ar fi considerat o crimă.
    Deși majoritatea filosofilor sunt de acord cu faptul că personalitatea fătului apare în momentul conceperii sunt unii au oferit diferite indicii pentru a afla când fătul devine o persoană sau o „ființă umană”:
    [1] Sunt voci care afirmă că este imposibil de stabilit cu precizie când începe fătul să aibă personalitate dar acest argument indică că este de preferat să optăm în favoarea vieții dacă nu știm.
    [2] Momentul decisiv invocat și susținut de către Curtea Surepmă esteviabilitatea – puterea de viață a fătului. După 24-26 săptămâni fătul poate respisa singur în afara uterului. Argumentul e problematic pentru căviabilitatea are a face mai degrabă cu tehnicile medicale de a menține viața în afara uterului decât cu fătul.
    [3] Un alt moment decisiv este dezvoltarea creierului – după circa 45 de zile de sarcină. Acest act este comparat cu moartea care este încetarea activității cerebrale. Creierul fătului este doar temporar nefuncțional și nu pierdută ireversibil. Așadar argumnetul ne face să ne îndoim de capacitatea lui de a indica viabilitatea.
    [4] Alt moment este sensibilitatea – când fătul este capabil să perceapă senzațiile sau mai ales durerea. Sensibilitatea nu este legată inerent de personalitatea fătului. Se confundă experiența rănirii cu realitatea rănirii. Dacă sunt paralizat nu înseamnă că dacă cineva mă amputează nu îmi face rău.
    [5] Un alt moment propus este prima mișcare a fătului în uter. Însă esența fătului nu depinde de momentul în care ne dăm noi seama de existența lui.
    [6] Următorul moment este apariția trăsăturile umane – când fătul începesă semene cu un nou-născut dar trăsăturile nu sunt inerent legate de personalitatea fătului
    [7] Alt moment: nașterea propriu-zisă. Nu există însă nici o diferență între fătul cu o zi înainte de naștere și fătul de după o zi de la naștere. Singura diferență e locația. Natura noastră ca persoane nu se schimbă ori de câte ori ne schimbăm locația.
    [8] Alt moment propus a fost: conștiința de sine. În primul rând, copilașul chiar dacă nu ar fi o persoană, este o posibilă persoană ceea ce îl diferențiază de un pui de pisică sau câine. În al doilea rând argumentul falimentează între a face diferența dintre „a fi” o persoană și „a funcționa” ca una.
    Dacă conștiința de sine e necesară pentru ca să poți fi persoană înseamnă că cineva care este în comă sau doarme nu est eo persoană, ceea ce este absurd. Dacă nu mai ești persoană când dormi atunci nu ar fi nici o problemă să te omor atunci.
    În plus, un copil ar putea fi omorât până la vârsta de un an sau doi pentru că nu e conștient de sine ceea ce înseamnă o aberație.
    Cei care neagă că un fetus este o ființă umană confundă „stadiile de dezvoltare” cu „ființa umană”. Dacă un adult nu e copil, sau invers, aceasta nu înseamnă că nu este o ființă umană. Diferența sunt doar stadiile de dezvoltare. Pentru că fetusul este într-un anumit stadiu de dezvoltare nu înseamnă că nu e ființă umană!
    Este simplu fals că avorturile sunt efectuate pentru embrioni fiindcă majoritatea sarcinilor sunt detectate când embrionul a devenit deja fetus – când nu avem de-a face cu niște celule ci cu un copilaș.
    Argumentul meu cuprinde următoarele idei:
    – Ființa umană adultă este produsul final al procesului continuu de creștere a organismului începând de la concepere.
    – De la concepere până la maturitate, dezvoltarea ființe umane nu are întreruperi relevante pentru natura esențială a fătului. Suntem ființe umane începând din momentul conceperii
    – Încă de la concepere fătul are o identitate genetică unică și distinctă și nu necesită decât hrană și adăpost pentru a se dezvolta. Încă de la concepere fătul prezintă toate calitățile necesare dezvoltării ca adult.
    http://trezirespirituala.wordpress.com/2011/01/13/linistea-ucigasilor-despre-avort/

    2 comentarii
    1.
    Ca medic anesthesiologist eu refuz să particip la avort. Am fost nevoit să refuz de câteva ori a anestezia paciente pentru avort. Prin voia lui Dumnezeu pâna in prezent job-ul mi-a rămas in sigurață cu toate că am refuzat.
    Mulți zic, chiar creștini, că actul avortului este foarte complex din punct de vedere, fizic, emoțional, etc. What about the spiritual aspect? What about fear of the Almighty Creator of life?
    Adi Tișe predicând la noi in biserică a citit Prov 6:16-17 unde spune că Dumnezeu urăște *mâinile care varsă sânge nevinovat!* De aceea, spunea el, avortul este păcat.
    Romania este una dintre cele mai active tari in performarea avortului in special in anii 90. In 1990 au fost facute aproape 1,000,000 avorturi (pop Romaniei cam 22,000,000). Curent 46% din sarcini ajung in avort in Romania.
    prin Chris Prunean 13 ianuarie 2011 at 7:00 pm

    o
    mă bucur să citesc această mărturie a ta!
    Dumnezeu să-ți dea tăria unui om care umblă cu Dumnezeu și să rămâi ferm în convingerile sfinte pe care le ai.
    Cer permisiunea să public în articol scurta ta mărturie…
    prin Andrei C. 13 ianuarie 2011 at 7:11 pm

Lasă un răspuns

