Skip to content

Niciodata prea tinara?

Martie 13, 2008

girl.jpg

     Iata inca un semn al vremurilor. New York Times  expune ca fetele cele mai tinere chiar au devenit tinte pentru consumul de cosmetice si tratamente de infrumusetare. Setul de baza, elementar e prezentat in saloane moderne de manichiura si pedichiura. Dupa cum prezinta revista:  

In mod traditional, tinerele fete se jucau cu ….sau cu fondul Chanel?, in speranta de a prinde un aer sofisticat. In trecutul apropiat, tinerele fete au fost atrase in campaniile de frumusetare ale mamelor si surorilor lor.  

Dar astazi, companiile si comerciantii de produse cosmetice tintesc din ce in ce mai mult  grupul de varsta de 6-9 ani, cu produsele si pachetele de servicii sofisticate, grup care a fost transformat in consumatori avizati de frumusete chiar inainte de a absolvi scoala elementara. 

Imaginea tinerelor fete de „consumatoare avizate de frumusete”  este in mod firesc problematica. Dar vanzatorii se  raporteaza la fetele in varsta de 6-9 ani ca la o „piata de lansare”. Spectacole de televiziune, cum ar fi „Noul top model al Americii” a devenit o fascinatie si aspiratia multor tinere fete.  

Mai mult: 

Programe TV ca „Noul top model al Americii” adesea depind de segmentul preocupat de modificarea coafurii si a infrumusetarii concurentelor, spune doamna Skey. Pe siturile sociale, cum ar fi Facebook&MySpace, membrii isi intensifica auto-concentrarea si atentia asupra felului in care se expun si care afecteaza grupa de varsta de 6-9 ani, chiar daca tehnic, nu le este permis sa stabileasca modele, a adaugat ea. „Traim intr-o cultura a celebritatii-instant”, spunea doamna Skey. „Micutele noastre fete cresc acum cu gandul ca trebuie sa fie gata lansare cu teama ca apar paparazzi.”      

Povestea tragica a adolescentelor si tinerelor femei care-si apreciaza propria valoare pe baza unui criteriu al frumusetii exterioare si al asteptarii culturale e indeajuns de rea – dar acum chiar fetele de scoala elementara sunt chemate sa se alature petrecerii? Asta e  morbid.  

Unii observatori leaga totul de curentul „KGOY” – „Copii care cresc mai devreme/rapid” Dar in cazul acesta nu e vorba doar despre maturizare accelerata, ci despre tragica directionare gresita asupra scopului vietii  si  a veridicitatii frumusetii.   

Iata un cuvant convingator de avertizare din partea autoarei Rosalinda Wiseman, dupa cum e citata in articol: 

„Mamele si tatii fac lucruri chiar nebunatice cu cele mai bune intentii. Nu-mi pasa cum e exprimat, daca permiteti asta fetei voastre, o  hiper-sexualizati. Un lucru e sa le  avem  prin preajma distrandu-se cu fardurile protejate in interiorul familiei. Dar odata schimbat contextul, indepartezi jocul si creezi o consumatoare, si sincer vorbind, maresti riscul de a avea inca o persoana care crede ca nu e indeajuns de buna daca nu cumpara produsul.”  

Aceasta ridica problema complicitatii parentale in acest cerc vicios. De ce ar permite parintii, ( prea putin sa incurajeze?) , sexualitatea tinerelor lor fete? Frumusetea adevarata tine de un caracter evlavios, nu de aparentele exterioare. Noi indreptam aceste  tinere fete spre dezastru in mai mult decat un singur aspect.

Anunțuri
No comments yet

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: