Skip to content

Ai fi impacat cu un copil homosexual?

Mai 5, 2008

Revista Details este versiunea americana a ceea ce britanicii numesc „revista barbatului tanar” mai degraba o revista cu gust care exprima o perspectiva a ceea ce s-ar presupune a fi o viata de calitate pentru adultii tineri. Revista expune o varietate de articole despre moda barbateasca, echipamente, probleme de stil de viata si divertisment. Asemenea celor mai multe astfel de reviste, publicitatea stralucitoare ocupa mult spatiu.

Coperta revistei din aceasta luna include o intrebare interesanta „Ai fi cu adevarat/pe bune impacat daca copilul tau ar fi homosexual?” Ca o revista de cultura liberala (cel putin in problemele stilului de viata) ar putea ridica o astfel de intrebare e fascinant in esenta. Continutul articolului este chiar si mai atractiv.

Reporterul David Hochman isi incepe astfel articolul:

Jerry (nu este numele lui real) este un liberal neapologetic hollywood-ian. Conduce un Prius si-l sustine pe Barack Obama. Are o mentalitate la fel de deschisa la problema homosexualitatii cat a unui parinte de 40 de ani din Mica Liga heterosexuala. De fapt, asemenea cuiva care este responsabil pt desfasurarea zilnica a uneia dintre cele mai mari comedii TV, Jerry ar putea la fel de bine sa fie primarul orasului Gayberry (n.tr.: joc de cuvinte). „Daca fac ordine si nu gasesc homosexuali, chiar ma ingrijorez”, spune el.

Geoff (nu este numele lui real) este la fel. Profesor de istorie si autor cunoscut in New York City, este inconjurat de o veritabila armata de homosexuali – editorul sau, agentul sau literar, cei mai apropiati confidenti („Gay, gay, way gay”, spune el) – si asta e modul de viata care-i place acestui parinte de 42 de ani cu mariaj fericit, a carui idee despre cer se reduce la tribunele echipei Knicks.

Dar in timp ce Jerry, Geoff si alti parinti progresisti ai generatiei proprii sunt mai mult decat impliniti servind margaritas (n.tr.:cocktail cu tequila) si urmarind impreuna cu prietenii lor homosexuali Project Runaway (n.tr.: o productie TV in care are loc o competitie intre creatori de moda), nu sunt atat de linistiti la ideea ca urmasii lor urmeaza calea lui Dumbledore (n.tr.: un personaj al ciclului de romane Harry Potter) . Si doar conditia anonimatului le-ar permite sa intre in amanunte exacte si explicative.

Acestia sunt oameni care vor sa transmita in mod vadit ca homosexualitatea e normala. Traiesc si muncesc intr-o mediu social in care aceasta atitudine este singura optiune/pozitie politic corecta. Si totusi, cand vine vorba de proprii fii – cu siguranta n-ar fi de-acord ca ei sa devina homosexuali.

„ Asta…ar fi viclenie”, spunea Geoff. Dupa cum explica Hochmann:

Daca esti tata, sunt sanse sa fi avut si tu un astfel de conflict launtric. Nu conteaza cat de instruit esti (sau crezi ca esti), cand se ajunge la aspectul acesta, nu doresti ca fiul tau sa fie homosexual. Poate chicotesti cand micul Leo isi pune aripi de fluture si canta pentru a treia data la rand la serata ( hei, e doar o mica estompare a masculinitatii), dar de fapt te gandesti: nu, Dumnezeule ,nu. Toate acestea devin indeosebi complicate cand te muti in cercuri sociale in care homofobia este considerata la fel de neconceput ca pedofilia, si unde parintii organizeaza petreceri de cuplare pentru baietii de liceu pt a arata cat de toleranti sunt (chiar se intampla astfel de lucruri in locuri precum Berkeley, California). Caitlin Ryan, asistent social in San Francisco, a auzit despre cel putin cateva astfel de evenimente. „Parintii organizau o sumedenie de celebrari”, spune ea. „Si acesta e un alt mod de a marca schimbarea statusului in viata”.

Recunoasterea ca acesti barbati nu si-ar dori ca fii lor sa fie homosexuali este considerata interesanta/cu priza la public de catre revista Details. Ridica o multitudine de intrebari pentru o revista seculara. Este aceasta doar o forma de ipocrizie morala? Este aceasta doar un tabu cultural ? Se presupune ca acesti barbati sa termine cu aceasta preocupare? Acest articol expune deschis ca acesti barbati nu sunt preocupati numai de sexualitatea tinerilor lor baieti, ci si de-asemenea de realitatea pe care o asociaza semnalelor traditionale ale masculinitatii.

O sectiune aditionala a articolului cere o atentie sporita. Hochman explica ca Ritch C. Savin-Williams, directorul Laboratorului Sex&Masculinitate a Universitatii din Cornell, a facut o descoperire interesanta:

Parintii care spun ca sunt deschisi conceptului de homosexualitate sunt cel mai adesea cei mai refractari la declararea unui copil ca fiind gay. „Probabil fac diferenta intre copilul tau si al meu”, spune el. „E in regula daca copiii altora sunt homosexuali, dar cu propriul meu copil e o alta poveste. Intradevar, cativa dintre tinerii care au avut parinti religios-conservatori, raspund cel mai bine datorita valorilor cultivate in familie. Dar e progresul, falsa moralitate cea care frecvent nu se descurca.

Acesta e o alta parte suprinzatoare a articolului, datorata caracterului revistei insasi. Savin-Williams probabil intuieste ceva cand relateaza ca multi tineri considera a fi mai usor sa-si declare homosexualitatea in fata unor parinti crestini in termenii respectului, pt ca acesti parinti stiu ca Dumnezeu asteapta ca ei sa-si iubeasca copiii indiferent ce-au devenit

Sper ca aceasta e o alta motivatie centrala a raspunsului diferit al parintilor crestini. Crestinii cred in puterea transformatoare a Evangheliei. Ceea ce socheaza lumea ca fiind o sporita abatere de la mersul ei este credinta biblica ca comportamentul homosexual sub orice forma este un pacat. Dar conceptia ca oamenii se pot schimba – sau ca sunt fortati sa se schimbe – este de-asemenea o abatere tot mai mare de la starea/tonusul cultural.

Situatia delaileata in revista Details (n.tr.: joc de cuvinte in original) ne dezvaluie o inspaimantatoare confuzie a culturii liberale in problematica homosexualitatii, nu doar in cultura, ci chiar in viata propriilor lor copii. Este ipocrizia data in vileag in aceasta imagine? Sigur ca da. Dar fatarnicia este un pericol inerent oricarei pozitii morale – ambelor baricade ale disputei asupra homosexualitatii.

Barbatii intervievati in acest articol dezvaluie de-asemenea puterea bunavointei comune – umbra prelungita a constiintei morale. Ezitarea in ceeea ce-i priveste pe proprii fii si homosexualitatea – aproape panica – este un semn subtil al detinerii cunostintelor morale care le complica judecata morala. Vor sa fie impacati cu ideea de homosexualitate a fiilor lor – dar pur si simplu nu reusesc.

Parintii crestini si bisericile crestine ar trebui sa fie primii care sa se framante cu aceasta problema – ce-ai avea de spus daca fiul tau (sau fiica) ti-ar dezvalui pacatul homosexualitatii?

Cei care cred (sau sustin ca cred ) ca homosexualitatea nu este un pacat pot doar replica cu o anume forma a ceea ce numeste lumea ca fiind acceptare/toleranta. Dar, dupa cum ne dezvaluie acest articol, adesea este o pseudo-acceptare.

Crestinii stiu ca homosexualitatea este un pacat – aceasta nu este scopul Creatorului pt sexualitatea noastra. Replica parintilor crestini la „declararea” unui copil ca homosexual consta cu siguranta in soc si mahnire, dar de-asemena intr-o ocazie pt har si marturie. La aceasta rascruce, copilul are nevoie ca parintii crestini sa fie crestini pana-n maduva oaselor. Suntem recunoscatori revistei Details ca ne-a reamintit aceasta.

Dumnezeu are cateodata moduri ciudate de-a ne atrage atentia.

Anunțuri
14 comentarii leave one →
  1. rose4you permalink
    Mai 7, 2008 6:24 am

    ….discutiile despre homosexualitate sunt din ce in ce mai prezente,mai acute,mai controversate…Am doi baieti inca sunt mici daca unul din ei ar fi artas in asa ceva mi-ar sfasia sufletul…toleranta -nu , i-as vorbi mereu si mereu ca este un pacat , m-as ruga pana la moarte pentru ca el sa inteleaga ca este pacat inaintea lui Dumnezeu.
    Cred ca este bine sa spunem pacatului -pacat si necredintei-necredinta si …fiecare lucru si fapta sa fie clar definita…Nu poti amesteca ingerii cu demonii nu-L poti pune pe Dumnezeu pe acceasi banca cu pacatul vrei sa stai confortabil in toleranta?-atunci Dumnezeu nu este langa tine . Vrei sa te lupti si sa castigi suflete pentru imparatia lui Dumnezeu – atunci EL este scutul si nadejdea ta iar Cuvantul Lui Dumnezeu si jertfa lui Isus Hristos este taria ta…..Daca alegi sa fii un luptator…atunci esti ferm si categoric in vorbirea ta, in atitudinea ta nu cu ura ci cu responsabilitate si cu rugaciune multa pentru sufletul care este cuprins de un asemenea pacat…….parerea mea.

  2. cristina permalink
    Mai 9, 2008 4:42 am

    No, definitely not!

  3. danny permalink
    Mai 12, 2008 8:40 am

    rose, multi au incercat mult timp sa isi convinga copiii asa, si au ajuns sa aiba nu un baiat homosexual ci un baiat sinucis. E greu sa iei hotararile corecte in situatii din astea.
    Sociologii crestini sunt de acord cu faptul ca de multe ori homosexualitatea nu este o alegere si oricat ar lupta impotriva acestei inclinatii, unii traiesc asa toata viata.
    Solutia este pana la urma abstinenta totala, dar asta trebuie sa vina din dorinta persoanei respective si nu sa ii fie impusa.
    Mai sunt multe de spus pe tema asta.

  4. cristina permalink
    Mai 14, 2008 5:16 am

    homosexualitatea este o alegere atita timp cit se alege sa se actioneze pe baza poftelor. La fel si cu adulterul. Sint unii barbati (sau femei) care sint mai usor ispititi cind vad o femeie (barbati) frumoasa. Faptul ca ii este credincios sotiei, nu isi da curs poftelor. Fiecare om are slabiciuni in diferite aspecte ale vietii, asta nu inseamna sa ne urmam poftele daca sint impotriva lui Dumnezeu. Si deocamdata Dumnezeu a trecut homosexualitatea, ca si adulterul, curvia, la capitolul pacate.

  5. Mai 23, 2008 4:15 am

    Suntem crestini evanghelcii si de curand am lansat site-ul http://www.contracurentului.com pentru a-i ajuta pe cei care vor sa renunte la homosexualitate. In afara de materialele cu tema specifica pe care le punem la dipozitie, le acordam suport emotional online. Cautam colaboratori pastori si consilieri care sa ofere consiliere gay-lor dornici de schimbare. ID pe yahoo messenger: victor_802006.

  6. si eu sunt gay permalink
    Mai 25, 2008 1:34 pm

    observ ca cei mai multi de aici vb despre homosexualitate si nici macar nu au habar ce presupune ea.
    ca si unul care se confrunta cu astfel de atractii homosexuale, cred ca sunt mai in masura sa dau cateva explicatii:
    1. in primul rand, noi, care avem aceste atractii, ne-am fi dorit sa nu le avem (ma refer la marea majotitate si nu la cei care se simt f confortabili traind asa)
    2. sunt crestin evanghelic si stiu ca este un pacat inaintea lui D-zeu
    3. vreau sa traiesc pt D-zeu, insa, in acelasi timp sunt in mintea mea o groaza de intrebari la care nu am raspuns: de ce sunt asa, de ce am aceste atractii pacatoase,…?
    4. cei mai multi baieti evanghelici pe care i-am cunoscut, si care se confruntau cu aceste atractii erau pur si simplu ingrijorati si dezamagiti de viata.
    Oameni buni, trebuie sa intelegeti ca noi nu alegem sa ne placa barbatii!!!!! Dc ati stii voi cate nopti am plans, implorand-ul pe D-zeu sa-mi schimbe natura atractiilor mele sexuale…nimic nu s-a schimbat; dupa cum spuneam si mai sus, nu stiu de ce simt ceea ce simt, insa, sunt constient ca dc dau curs atractiilor mele si ele o sa devina fapte in viata mea, atunci, fac un pacat. Deci, pt mine, viata pe pamant, va insemna abstinenta totala de la o viata sexuala, pt ca dc sunt soincer cu mine, imi dau seama ca nu o sa pot avea o relatie sexuala cu o femeie, doar dc nu va face D-zeu o minune.
    De treizeci de ani astept si inca n-am obosit. Dk nu va fi sa fie in viata aceasta, va fi in cealalta fericire cu siguranta.
    Deci, dragii mei, inainte de a ne judeca si de a ne baga pe toti in aceeasi oala, incercati macar sa ne intelegeti. Incercati sa vorbiti cu o astfel de persoana si sa-i oferiti umarul. Cred ca v-ar surprinde sa va spun ca am fost refuzat de 3 pastori cand am cerut un ajutor prin consiliere-da, si eu am ramas f ezamagit si am invatat o lectie din aceasta, desi una f dura. Poate a fost mai bine asa, m-am bizuit mai mult pe D-nul si am invatat sa ma incred mai mult in el.
    Numai bine dragii mei si astept reply-uri!

  7. Mai 27, 2008 8:35 am

    Draga ‘Si eu sunt gay’ – Apreciez sinceritatea ta si ma bucur sa vad atitudinea ta sanatoasa si crestineasca.

    Era mult mai usor in conditile de fata sa iei o atitudine tipica (si f atractiva) si sa dai vina pe Dumnezeu sau pur si simplu sa parasesti crestinismul si sa traiesti intr-o viata de pacat (negand ca homosexualitatea este un pacat cum este cazul in majoritatea lumii de azi).

    Vreau sa-ti spun ca te admir si ma rog pt tine. Totodata – as vrea sa-ti spun ce a zis unul din fostii mei profesori: el a zis ca este un ‘non-practicing adulterer’ [un om care are atractii spre adulter dar care nu ‘practica’ asa ceva]. El vroia sa spuna ca si el are atractii si nevoi pacatoasa (pofteste nevasta altuia etc), dar se impotriveste acestor tendinte pacatoasa – si prin harul Domnului traieste o viata curata.

    Faptul ca tu (sau alti oameni) ai tendinte pacatoasa (in cazul asta spre homosexualitate) nu este chiar asa de diferit de multi altii care au tendinte pacatoase spre adulter si alte cele…Si ceilalti trebuie sa se impotriveasca acestor dorinte pacatoase si prin harul Domnului sa le biruiasca.

    Problema e cand nu se mai recunoaste pacatul (se zice la rau bun si la bun rau, la alb negru etc) si se traieste in pacat.

    Domnul sa-ti dea putere si har sa traiesti o viata curata pt El si ma rog sa gasesti si un pastor care sa te poata ajuta in zona ta.

  8. Iunie 1, 2008 4:48 am

    Draga „Si eu sunt gay”, te rog contacteaza-ne. Vrem sa te ajutam. Pentru a te convinge, vezi site-ul nostru http://www.contracurentului.com. ID pe yahoo messenger: victor_802006.

  9. apasifoc permalink
    Iunie 26, 2008 11:07 pm

    m-ai cenzurat?
    daca si tu il iubesti pe cel care incearca sa-si gaseasca drumul, de ce te temi ca altul i-l poate arata?
    oare nu si sufletul lui conteaza?
    Voi repeta pentru acel frate homoxexual care are nevoie de ajutor : http://savatie.ro – link-ul unde poate citi o parere a unui om ales.
    Daca ma cenzurezi din nou…deh, tu stii.
    Oricum, daca cel ce striga nu va inceta sa o faca, si cu toata inima, cu siguranta Dumnezeu il v-a auzi si ii v-a arata calea, chiar si peste micimile noastre de suflet.
    Numai ganduri bune.
    Doamne-ajuta!

  10. apasifoc permalink
    Iulie 1, 2008 2:32 pm

    pt webmaster:
    iarta-mi viteza, frate!
    Doamne-ajuta!

  11. apasifoc permalink
    Iulie 2, 2008 1:24 am

    « Doamne Iisuse Hristoase Fiul Lui Dumnezeu, milueste-ne pe noi.
    CUVINTE DE FOLOS
    Scrisoare catre un prieten cazut in ispita
    In cautarea aproapelui pierdut
    Doua scrisori despre sansele de recuperare ale homosexualilor I II
    Pr. Savatie Bastovoi (1)
    (Sursa: http://www.mdn.md) Pr. Savatie Bastovoi (2)
    (Sursa: http://www.mdn.md) P. Savatie Bastovoi, Constanta, 14 aprilie 2005 »

    http://savatie.trei.ro/

    inca si acestea, iata.
    cu smerenie…
    Doamne-ajuta!

  12. anca permalink
    Iulie 16, 2008 1:40 pm

    este intr-adevar un subiect greu si dureros. stiu din proprie experienta cat de dureros este sa afli ca cineva pe care il iubesti este homosexual. cum reactionezi, cum incerci sa nu rupi puntile de comunicare si totusi sa spui pacatului pe nume, este greu de determinat si depinde de fiecare situatie in parte.
    in ce priveste abstinenta pentru cei gay, nu o vad mai diferita decat pentru ceilalti tineri care din an in an raman necasatoriti si tot mai putin tineri. 🙂
    Isus vorbea la un moment dat despre fameni si despre cum unii se nasc asa, altii sunt facuti asa de oamenii si altii aleg sa fie fameni pentru Dumnezeu. Viata sexuala e o jertfa mica data unui Dumnezeu asa de mare, nu?
    In aduc aminte de unul dintre seminariile pe care le-am avut in colegiu despre singuratate si unul dintre vorbitori a spus asa… cand ma trezesc dimineata nu ma gandesc sunt iar singur ce ma fac? ci Doamne ce ai pentru mine astazi de facut?
    cred ca e o atitudine sanatoasa…
    Asadar…Şi noi, dar, fiindcă suntem înconjuraţi cu un nor aşa de mare de martori, să dăm la o parte orice piedică, şi păcatul care ne înfăşoară aşa de lesne, şi să alergăm cu stăruinţă în alergarea care ne stă înainte. Să ne uităm ţintă la Căpetenia şi Desăvârşirea credinţei noastre, adică la Isus, care, pentru bucuria care-I era pusă înainte, a suferit crucea, a dispreţuit ruşinea, şi stă la dreapta scaunului de domnie al lui Dumnezeu. Uitaţi-vă dar cu luare aminte la Cel ce a suferit din partea păcătoşilor o împotrivire aşa de mare faţă de Sine, pentru ca nu cumva să vă pierdeţi inima, şi să cădeţi de oboseală în sufletele voastre.Voi nu v-aţi împotrivit încă până la sânge, în lupta împotriva păcatului. Evrei 12:1-4
    asta trebuie sa facem, fie ca suntem straight sau gay…

  13. Iulie 26, 2008 3:42 am

    Frumos scris Anca…si sunt foarte de acord cu tine. Many blessings,
    Cristi

  14. massy permalink
    Aprilie 22, 2009 10:51 pm

    DOAMNE DUMNEZEULE,ce sa ma fac cum sa-mi ajut baiatul 18 ani care de curind mi-a marturisit ca e sigur homosex.,cu ce am grsit si unde am gresit .e un copil asa de bun…
    exista iesire ,scapare din asta ,visam la nepotei ….v-a suferi mult in viata ,v-a fi huiduit …si e atit de bun…
    AJUTATI-L, a

    cum pot sa-mi ajut copilul 18 ani,e homosex.

    Ajutati-ne SUNTEM DISTRUSI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: