Skip to content

Trebuie sa crezi in inviere ca sa fi Crestin?

Mai 7, 2008

Aceasta a fost întrebarea pusă la sfârşitul săptămânii trecute de editorii de la The Washington Post şi săptămânalul din discuţia “On Faith”. Întrebarea declarativă a editorilor a fost: Chiar e nevoie să crezi că Învierea este literal adevărată – că Domnul Isus a venit la viaţă în trupul Lui – ca să fii creştin?

O întrebare asemănătoare este adesea pusă despre diferite doctrine creştine şi asemenea întrebări nu pot fi ocolite. Dacă cuvântul „Creştin”, adeseori folosit ca şi substantiv, însemnează ceva, atunci trebuie definit – iar definiţia trebuie să includă câteva din doctrinele esenţiale de bază. Noul Testament nu ne dă aici de ales, pentru credinţele esenţiale sunt menţionate explicit în prezentarea biblică a Evangheliei.

Asupra acestei întrebări esenţiale – Chiar trebuie să creză că Învierea de literal adevărată – că Isus a venit la viaţă în trup – ca să fi creştin? Biblia este foarte limpede.

Aşa cum am spus în articolul On Faith column:

Învierea literală, istorică, trupeşte a Domnului Isus Christos din morţi este lucrarea mântuitoare a Domnului Isus de la Cruce. Lucrurile sunt simple: nu este Înviere – nu este Creştinism. Din acest motiv, credinţa în Învierea Domnului Isus este esenţială ca să fii creştin. Învierera Domnului Isus este miracolul central al credinţei creştine.

Aşa cum Noul Testament ne descoperă, învierea reprezintă completa satifacţie a Tatălui în supunerea Fiului – chiar şi în moarte. Păcatul şi moartea nu au ultimul cuvânt. Într-adevăr, acestea sunt învinse prin lucrarea salvatoare a Domnului Isus.

După cum înţelege Pavel, Creştinismul stă sau cade cu mormântul gol. Dacă Domnul Isus nu este înviat, suntem cei mai nenorociţi dintre oameni, deoarece credinţa noastră este zadarnică. Aceia care predică un Creştinism fără Înviere au înlocuit adevărul Evangheliei cu o minciună. Dar, Pavel a declarat : Christos a înviat din morţi. Credinţa noastră nu este zadarnică, ci este în Domnul Isus – Cel înviat. El, de bună voie, a înfruntat moartea pe Cruce şi a învins moartea prin mormânt. Învierea este semnul suprem al rascumpararii !

Vestea cea mare a Învierii este aceasta – aceia care vin la Domnul Isus prin credinţă vor împărtăşi în El victoria asupra păcatului şi morţii. Credinţa în Învierea Domnului Christos este explicit esenţială ca să fi creştin. Biserica Creştină a înţeles aceasta încă de la început, şi apostolul Pavel nu a lăsat urmă de îndoială atunci când a spus că aceia care sunt mântuiţi sunt cei care mărturisesc cu gura lor că Isus Christos este Domnul şi cred în inima lor că Dumnezeu L-a înviat din morţi (Romani 10:9).

Aici au fost câteva răspunsuri semnificative. Episcopul N.T. Wright a argumentat că Învierea este un eveniment „concret” în istorie ca şi afirmaţia centrală a victoriei Domnului Isus, dar nu a răspuns la întrebarea pusă. În mod cu totul ciudat, Michael Otterson, Director la Relaţii cu publicul la Biserica lui Isus Christos şi a sfinţilor din zilele din urmă a spus: „Să scoţi Învierea din Creştinism este să devastezi credinţei creştine mult din speranţă şi promisiune”. Mult? Apostolul Pavel a spus că ar fi devastat toată speranţa şi promisiunea din credinţa creştină. Ce le-ar rămâne mormonilor să creadă?

Interesant, Deepak Chopra, preşedintele New Age la Alliance for a New Humanity, a făcut această afirmaţie: Cred că sunt trei moduri de interpretare a Învierii şi să rămâi creştin, în accepţiune cuvântului:

  1. Isus din Nazaret a înviat cu adevărat
  2. Divina Înviere ca şi miez al credinţei creştine
  3. Învierea duhului când o persoană ajunge la o înţelegere mai înaltă.

Acum, Chopra scrie ca unul care ştie că este în afara credinţei creştine, dar îşi pune punctul de vedere atât de interesant ca unul care ar fi făcut parte din teologia protestantă liberală – este de ajuns să crezi că apostolii au experimentat o cunoştinţă a Domnului Christos înviat.

Într-un set de articole „Asupra credinţei” multe personaje au vorbit ce înseamnă învierea pentru ei. Nu neaşteptat, episcopul pensionar John Shelby Spong a spus mai mult ce nu crede el – o altă mărturie pentru teologia liberală: Nu cred că trupul mort al lui Isus a fost resurcitat fizic în a treia zi şi a fost adus la viaţă în lumea asta, cel puţin aşa cum afirmă evangheliile târzii, dar cred că în El şi prin El oamenii au găsit o cale care este veşnică şi aşa ei L-au portretizat ca fiind cel ce trece şi transcede limitele morţii.

Spong a spus că vorbea „pentru acei oameni care s-au dedicat experienţei lui Isus, dar pentru că ei sunt cetăţeni ai secolului 21 nu îşi pot îndrepta mintea după dulciurile primului secol ca să spun „Cred” explicaţiilor tradiţionale oferite de scriitorii biblici.”

Aşadar, pare a fi ciudat daca nu chiar si cinstit. Alegerea este între John Shelby Spong şi apostolul Pavel. O alegere atat de clara e un adevarat dar.


Anunțuri
No comments yet

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: