Skip to content

Ce face Avortul plauzibil? Ce face Avortul de neinchipuit? Partea I

Februarie 13, 2009

Urmatorul mesaj este editat din trascrierea mesajului predicat de E. Albert Mohler Jr. „Duminica Sanctitati Vietii Umane”pe 18 ian. 2009. Partea de azi este prima dintr-o serie de 6 parti.

Va salut in numele Domnului Isus Hristos, si al Dumnezeului Triunitar – Tata, Fiu si Duh Sfant-  Datatorul vietii.

Va invite sa deschideti la primul capitol din cartea Ieremia, sis a priviti impreuna cu mine la aceste cuvinte de introducere la prorociile lui Ieremia.

Trebuie sa deschidem Scriptura chiar inainte de a ne adresa problemei avortului. Nu trebuie sa incercam sa ne gandim la problemele morale urgente din zilele noastre fara ca mai intai sa deschidem scriptura. Trebuie sa gandim limpede in asa fel in cat sa fim pregatiti sa convingem, sa vorbim, sa intervenim si sa fim in stare sa ne adresam in mod articulat – pentru ca suntem responsabili sa avem un raspuns. Dar exista un pericol sever daca ne apucam fara ca mai intai sa fi mers in lumea biblica din care sa ne orientam. Cand ne ducem la scriptura incepem sa intelegem ca fiecare problema cu care ne confruntam este legata de oricare alta si fiecare adevar este conectat la oricare altul. Astfel, ne stricam si daunam propriilor noastre argumente daca luam doar un fir din intreaga tesatura si incercam sa vorbim despre el in loc sa vedem intreaga imagine, totul unitar.

Atunci cand intram din nou in lumea biblia si ne orientam, gasim atat afirmati explicite din scriptura ca si marea naratiune a bibliei. Aceasta naratiune incepe cu creatia si se incheie cu sfarsitul acesteia. Toata experienta umana, toata istoria umana, si tot ceea ce stim acum are logica. Intelegem ca dupa creere a venit caderea, si mai intelegem ca traim intr-o lume pacatoasa. Intelegem ca creatia reprezinta scopul perfect al lui Dumnezeu, dar ca fiintele umane au adus pacatul in lume. Astfel, tot ceea ce noi experimentam cu privire la lumea de acum este ceea ce stim despre lumea decazuta. Si intr-o lume decazuta, nu numai ca oamenii fac lucruri rele, ci fiecare atom si molecula din intregul cosmos geme dupa rascumparare.

Lucrurile cum stau acum nu sunt asa cum ar trebui sa fie, asa cum Dumnezeu ar vrea ca ele sa fie si cum le va si face sa fie.

In a pasi in lumea bibliei ajungem sa cunoastem planul lui Dumnezeu in asa fel incat face intreaga istorie a omenirii sa fie de inteles, punand toate lucrurile intr-un cadru de referinta mai amplu. Povestea nu e numai despre crearea universului care a fost declarat ca fiind bun de catre creatorul sau, nici numai depre cadearea si catastrofa care a avut loc in asa fel incat nimic nu mai este normal sau asa cum ar trebui sa fie. Noi insine intelegem caderea ca fiind propria noastra experienta. Privim in oglinda si vedem dovezile caderii in pacat.

Ajungem sa pricepem ca scopul lui Dumnezeu era de a aduce glorie Numelui Sau prin rascumpararea unui popor care sa fie cunoscut dupa Numele Lui, mantuit prin sangele propriului Sau Fiu. Ajungem sa intelegem ca rascumpararea este marea tema a bibliei. De la inceput pana la sfarsit toate lucrurile arata catre Cruce si inviere, si evanghelia devine cea mai magnifica etalare a gloriei lui Dumnezeu. In evanghelie, Dumnezeu se arata pe Sine ca fiind chiar mai glorios decat a fid oar Creator pentru ca acum El este Creator si Rascumparator.

Intelegem ca istoria are un scop – istoria se indreapta spre ceva. Dumenzeu era de la inceput Creatoru, si Dumnezeu va aduce toate lucrurile la un sfarsit perfect.  Si pentru Isus Hristos este El Insusi Alfa si Omega, Inceputul si Sfarsitul, toate lucrurile se indreapta spre o persoana.

Asadar, pe masura ce patrundem din nou in lumea bibliei, aflam nu numai ca biblia ne descopera concepte clare si invataturi ci si ca ne descopera un set de presupuneri teologice care sunt parte a revelatiei pline de indurare a lui Dumnezeu pentru noi.

Acum haideti sa privim impreuna la Ieremia 1:1-10

Cuvintele lui Ieremia, fiul lui Hilchia, unul din preoţii din Anatot, din ţara lui Beniamin. Cuvântul Domnului i-a vorbit pe vremea lui Iosia, fiul Amon, împăratul lui Iuda, în al treisprezecelea an al domniei lui, şi pe vremea lui Ioiachim, fiul lui Iosia, împăratul lui Iuda, până la sfârşitul anului al unsprezecelea al lui Zedechia, fiul lui Iosia, împăratul lui Iuda, până pe vremea când a fost dus Ierusalimul în robie, în luna a cincea. „Cuvântul Domnului mi-a vorbit astfel: „Mai bine înainte ca să te fi întocmit în pântecele mamei tale, te cunoşteam, şi mai înainte ca să fi ieşit tu din pântecele ei, Eu te pusesem deoparte, şi te făcusem prooroc al neamurilor.” Eu am răspuns: „Ah! Doamne Dumnezeule, vezi că eu nu ştiu să vorbesc, căci sunt un copil.” Dar Domnul mi-a zis: „Nu zice: „Sunt un copil”, căci te vei duce la toţi aceia la care te voi trimite, şi vei spune tot ce-ţi voi porunci. Nu te teme de ei; căci Eu sunt cu tine ca să te scap, – zice Domnul. – Apoi Domnul Şi-a întins mâna, şi mi-a atins gura. Şi Domnul mi-a zis: „Iată, pun cuvintele Mele în gura ta. Iată, astăzi te pun peste neamuri şi peste împărăţii, ca să smulgi şi să tai, să dărâmi, şi să nimiceşti, să zideşti şi să sădeşti.

Asta da descriere a fisei postului! Ieremia proorocul primeste o descriere a slujbei din parea Domnului care spune ‘Iata ce vei face: să smulgi şi să tai, să dărâmi, şi să nimiceşti, să zideşti şi să sădeşti.”‘ Si intr-adevar stim ca Dumnezeu l-a folosit pe Ieremia sa faca aceste lucruri in lucrarea lui pofetica fata de poporul lui Dumnezeu.

Totusi, haideti sa privim indeaproape la felul in care Ieremia a meditate la felul in care Domnul i-a adresat chemarea Lui. Ieremia nu a inventat slujba asta pentru el insusi. Ieremia nu s-a numit pe sine pentru a indeplinii sarcina aceasta. Ieremia nu s-a chemat singur sa fie profet. Nu, ci Domnul l-a chemat pe Ieremia.

Cand Domnul a vorbit lui Ieremia, el a spus : „Mai inainte sa te fi intocmit… te cunosteam”. Iar apoi pe masura ce Domnul a continuat sa vorbesca lui Ieremia, el spune: „şi mai înainte ca să fi ieşit tu din pântecele ei, Eu te pusesem deoparte,”.  Adica Dumnezeu l-a consacrat pe Ieremia – „şi te făcusem prooroc al neamurilor.”

Ascultati la verbele alea : intocmit, cunoscut, pus deoparte, facut (numit). Acestea sunt niste verbe puternice, descoperind actiunea divina. Dumnezeu spune „Eu am facut toate astea si pe astea, inainte ca tu sa te nasti, inainte sa te fi intocmit.”

Citim aici despre originea biblica a viziunii asupra lumii cu privire la Ieremia. Primul lucru pe care Dumnezeu il spune este ” Eu te-am facut”. El vorbeste despre o perioada de timp de dintainte de a-l fi facut per l, dar primul lucru pe care il spune este „Eu te-am facut”. Ieremia nu este o intamplare. In pantecele mamai sale, Ieremia nu era doar simpla biomasa. Din momentul conceperii, un Dumnezeu sfant si omnipotent l-a facut pe Ieremia – pentru propria Lui slava. Si inainte ca Domnul sa-l fi facut pe Ieremia, El l-a cunoscut.

Acum, cum l-a cunoscut Domnul pe Ieremia? Ieremia il cunoaste pe El ca fiind creatorul lui. Il cunoaste pentru ca, cu mult inainte de  conceperea lui care a avut loc pentru a-l produce pe Ieremia in pantec, un Dumnezeu omnipotent si omniscient l-a cunoscut pe Ieremia pentru  un Dumnezeu omnipotent si omniscient l-a facut. Cum a luat fiinta Ieremia? Tata, mama, conceptie, sarcina, nastere – da, dar inainte de toate astea, Dumnezeu.

Lumea bibliei ne spune asa de multe incat atat de multi le ignoara pur si simplu. Ieremia primeste aceasta chemare, inradacinata in faptul ca Dumnezeu ii spune, ” Eu nu m-am uitat numai acum la tine si m-am hotarat acum sa te numesc. N-ai fost pana acum in proba, sa vad daca intr-adevar o sa te folosesc pe tine. Nu, ci inainte sa fi, te cunosteam. Inainte sa te intocmesc te-am pus deoparte si te-am consacrat si inate sa fi luat prima ta gura de aer te-am chemat ca sa smulgi sis a distrugi.” Aici ii este spus Ieremiei „Acesta este sarcina ta si a ta a fost dinainte sa fi tu.”

Si astfel, din relatarea scripturii a chemarii lui Ieremia, primim o intelegere clara ca fiecare fiinta umana este facuta de Dumnezeu si formata de El in pantec.

Anunțuri
2 comentarii leave one →
  1. anonim permalink
    Iunie 1, 2009 8:29 am

    ce se intimpla cu copii nascuti prin curvie?sunt ei respinsi si de dumnezeu?si daca da…de ce a ingaduit dumnezeu sa se nasca?de ce trebuie sa plateasca ei greselile parintilor, cu ce sunt ei vinovati?sau nascut ca sa fie lepadati?ca si iuda?din cate am inteles eu la diferite biserici ,acesti copii nu au nici un pret inaintea lui d_zeu,sa fie adevarat?sunt ei blestemati de d_zeu? as vrea sa mi se raspunda cu argumente biblice. va multumesc.

  2. Iunie 17, 2009 12:12 am

    Nu stiu de unde ai aceste informatii cu privire la copiii nascuti din curvie, dar as argumenta ca majoritatea teological crestini ar spune ca orice copil (oricum ar fi nascut sau conceput) este creat dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu si este pretions in ochii lui Dumnezeu. Ai dreptate – copii nu ar trebui sa plateasca pt greselile parintilor lor…

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: